marți, 9 noiembrie 2010

Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil - "sfintii cu sabii"

Asa cum bine stim cu toti Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil se sarbatoresc in fiecare an pe data de 8 noiembrie. Sfintii Arhangheli sunt "sfintii cu sabii" care au grija de sufletele oamenilor atunci cand acestia mor pentru a le conduce pe lumea cealalta, in Rai sau in iad, in functie de viata fiecarui om in parte.


Se spune ca in zonele montane, cei doi sfinti sunt considerati drept ocrotitori ai oilor. Stapanii oilor fac in acesta zi o turta mare din faina de porumb numita turta arietilor. In dimineata de 8 noiembrie turta este aruncata in sus in tarlaua oilor. Daca turta cade cu fata in sus se spune ca este semn bun, de bucurie in randul ciobanilor, considerandu-se ca toate oile vor avea miei, iar daca turta cade cu fata in jos este mare suparare fiind semn al saraciei, al nefertilitatii. 







Inca din cele mai vechi timpuri se spune ca Arhanghelul Gavriil este perceput ca fiind ocrotitorul mamelor, fecioarelor, pruncilor si copiilor el fiind cel care a dat de veste Fecioarei Maria ca va naste pe pruncul Iisus Hristos. Tot el este si cel care stapaneste ciuma impreuna cu Sfantul Haralambie.


Dupa o legenda, Mihail ar fi fost initial un om simplu insurat cu o fata frumoasa pe nume Stancuta. Dupa casatorie fata s-a transformat intr-o femeie rea, dupa cum se si spune in zilele noastre ca aparentele inseala, iar pentru rabdarea pe care a avut-o Mihail cu ea, Dumnezeu, l-a facut sfant.



Atunci cand viata unui om este in cumpana, se spune Arhanghelul Mihail isi face aparitia langa patul celui aflat in suferinta si se aseaza la capul lui daca acesta este sortit mortii, sau la picioarele lui daca mai are de trait. Daca omul isi da ultima suflare, Sfantul Mihail sta la dreapta muribundului aflandu-se intr-o permanenta lupta cu diavolul care sta la stanga pentru a lua sufletul omului in iad. Arhanghelul ii taie capul cu sabia, iar sangele se imprastie prin toata incaperea, motiv pentru care, dupa un deces se varuieste camera in care omul si-a dat ultima suflare.
Sfantul Mihail este vazut in mod traditional, drept un inger razboinic, aflat permanent in lupta cu diavolii. Sfantul Mihail se razboieste cu diavolii ori de cate ori acestia incearca sa fure astrele ceresti Luna si Soarele prilej cu care apar eclipsele. Tot Arhanghelul Mihail se lupta cu nevasta lui Scaraotchi, Mamareaua, pe care o impiedica sa arunce gerul peste oameni. Din acest motiv dupa cum bine stim cu toti aceasta zi mai este numita din popor si "vara Arhanghelilor", anuntand trecerea de la un anotimp la altul, de la o stare la alta, de la o vreme calduroasa si frumoasa la una ploioasa si mohorata.
Despre Sfantul Mihail se mai spune ca poarta cheile Raiului, ca este patronul tiganilor si ca tot el este cel care  se va infrunta cu diavolul atunci cand va venii sfarsitul lumii si cand se va tine lupta finala.

41 de comentarii:

  1. Sa se implineasca tot sa ramana urmaslor mei naturali prin legatie testamentara [3].Pensionari plini postali cu toate drepturile arendasi vesnic,calugari plini biserica veche toti vesnic.parintii eu bunicii[4].

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa aiba credinta mea intru GAVRIIL cu mine cu tot 1900-etern chimica electronica invataturi munca inventii comert retea cibernetica si economica cartea mea de capatai,si chimie alimentara calendar sinoptic traditii sarpe folcloric organoleptic 13 nota Bene toti cu mine vesnic ATP-ul meu si german de 13 la fel vesnic[material immit daruri muzeu BLID].

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa se implineasca cererile noastre eu parintii si bunicii sora vesnic.toate etern.Sa fie semnul meu pe ele vesnic mod vocativ imperfect si prezent gramatica sa aiba harul darul omoforul meu toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa aiba Bijutierul viata mea de Scorpie si manualul meu propriu de Bijutier [sa fie Comunicat vesnic]realitatea mea vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am Sabia la teaca in fata oamenilor si sfanta Copie pe mine si proprietate eu parintii bunicii sotul 1900-vesnic sa stiim, sintem pensionari fixi permanenti si nerevizuibili mandat handicap la fel gr 1 armata caz grav sanatosi intregi bani drepturi medicamente stampile rmfb si mandate mostenite eu reprezentant legal moarta,retete permanente medicamente 2+5 SJV corect legitimatii contencios administrativ toti la Neurologie diab simplu cu restul drepturile epilepsie,de la notariat toti,carnete de pensionari carduri albe turism si de drepturi herder si 94 si restul,de la adesgo si 89, tot ce stiu ce este si ce stiu si ce este comun impartit frateste in banca legalizate eu parintii bunicii sotul cadastru si foaie de parcurs ojcpi si ce drepturi avem fiecare drepturile si obligatiile procuratura cat unde felul si voile legatii testamentare stentor vesnic[este legea pusa in cui icoana aceasta casa 1900-vesnic si banii de la pompe funebre toti vesnic].Avem toti realizarea mea impartita frateste vesnic,tichete sociale si vausere recompense in munca si restul impartite vesnic[le dati mintea mea vesnic eu pe a lor vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  6. Sint toate puse la cutie la Visin...vesnic 1900-vesnic trampele si schimbul de foi matricole cerute reale, vesnic toti pomenitii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mama medicina mea bunicii trampa scoala si biblioteca sotul ziarul bucataria si restul unchiul afacerile tata informatica, sora romana...cum le cunoastem reale 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Avem drepturile dupa maici si frati bisericesti toti la fel dupa randuiala iconomie si sluj sfintit si cimitir clindoni si metronomi traineri toti impartit frateste 1900-vesnic.Vicca, toti vesnic Sanzienele vesnic[lupercalia vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  9. Sint inseriata adas Constitutional corect de 10 1900-vesnic .

    RăspundețiȘtergere
  10. Au oamenii mintea mea de etica nicomahica sf Nicolaie lumina galbena in lobul temporal aici sat 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. Sint alt popa psihopat in Constitutional farfuria mea la capete vesnic 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  12. Avem drepturile banii pachetele ajutoarele din dosarele ufo oncologice si restul si din profesionala armata loja facultate scoala mica formare si vocational generala,biblioteca si stradal uzpr, toti eu parintii bunicii sotul impartite frateste vesnic 1900-vesnic, si immormantare de la biserica si primarie,structurale Anghel...birou culte,carnetele elevi profesionala,si stampila la zi vanzatori utc polival sala,si legionari si republicati de pe urma fostului si vesnicului actualului regim toti pomenitii la fel vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  13. Sintem comunisti toti tinem cu morga popi Sanepid cu Ticleanu cu sf Parvu Ustenia aici sat cu Nicolaie Ceausescu toate rudele cercul colaborationist si adeptii,1900-vesnic.Semne pe noi de cuget spurcat vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. Este NECROLOGUL meu la Zi datat cu carbon de la Imparatie corect de 10, cu inima mea cu fresca mea cu tipsie cu cugetuyl meu spurcat[luna noiembrie] 1900-vesnic in biserica Deal vesnic.Sint jucariile mele in sf Altar[sint toti membrii bisericii imprtasiti cu sfintele noastre Taine] 1900-vesnic de impozit lemne corecte 1900-vesnic.Au oamenii panzele mele 1900-vesnic corecte.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sint LISTELE NUNTI, RANDUIALA si SEMNE pe noi de la sf arhMihail si-n icoana caselor eu parintii sotul steno viu lege potir impartasanie sa fie martori si ei 1900-vesnic[semnat vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  16. Sintem insemnati trup suflet inimi vesminte, cu caldarusele toti pomenitii 1900-vesnic eu parintii bunicii sotul unchiul sora 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  17. avem caciuli si batice de LEGIONARI Zelea fiecare eu tata 1900-vesnic pe crestete,uniforme,omofor, Legionare,Zelea, eu cu tata 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. avem actele la comun stampilate fiecare sf Mihail biserica scolare straini armata obste partid servici afaceri restul divers,sintem in juramant cu femeile cinstite corecte eu cu parintii cu urme chimice 1900-vesnic acte stampilate comune sf biserica eu parinti.

    RăspundețiȘtergere
  19. sintem inseriati ADAS in bransa UCECOM eu parinti bunici strabunici sora unchi sot ajutor rude vii si moarte care ne-au ajutat cei din juramant si barbati si femei,sa stie tot cuantic ca mine,are meseria mea Ucecomul steno inseriat in calculator 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  20. avem pecetea BRIGAZII MORTII pe chipuri maini miros culoare vesmant vorbe,documente, privire, comportament,urmam cu crez corect de nota 10,cursul si sfatul credinta Brigazii Mortii eu cu toate rudele vii si moarte care sintem impreuna ,facem cum a zis Brigada Mortii corect de nota 10...1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  21. sintem basarabeano-adventisti[la sf BISERICA parohia 2 Deal sf Voievozi tanti Pus..mentor] pe documente copiii maini chipuri eu si toate rudele impreuna ii urmam sfaturile 1900-vesnic corect de nota 10.

    RăspundețiȘtergere
  22. au parintii invataturile mele viisu sange si regimul actelor traditia mea serpar olara rotara,in lobul parietal frontal steno au ca mine tot si drepturi obligatii a robotizat tot arh Mihail la soldati 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  23. are Mihait bunicii[3] parintii sotul ajutorul,rude vii si moarte,memoria mea tarot 1900-vesnic sanatoasa psihofrenologica 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. are politia dosarul meu scris de nemti in zidarie [iscalit de mine fata verso[vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  25. este creierul meu parinti la radiograma stat aici tara 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. au barbatii tata mosu tataie strabunicul ce am eu de la ingerul Gavriil,este martur la ce am luat liste sint marturi au si ei la fel cu toti barbatii din sat muzeale i.g duca vesnic[au toti ca si mine marturi contencios gratis identic] 1800-vesnic.Au livret infim ca pret ca al meu 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  27. sintem in caita sf pecte insemnati cu franceza,stiu oamenii marturi franceza noastra eu parinti 1900-vesnic,

    RăspundețiȘtergere
  28. are rotarul legea mea cutit parinti sot bunici[3] strabunici el martur pret cat cum unde sa vada el sh mobila noi rusesti 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. au in peceti caite sf botez codrantii si sestertii cu ceilalti cu messire asr Mihai Duda,Paul Lolea Teoctist,au ca mine identic si fiecare si comun identic eu parinti sot bunici mama 1900-vesnic muzeale cum am cerut vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  30. au croitoria mea cu semn vie CFR Sabau,eu sot parinti sora unchi,bunici [3] strabunici Ion,1800-vesnic si etern.,comune marturi fiecare marturi toti cu bon legitimatie chitante vii vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. are profetiile mele intr-un catren scurt rosu ale mele Nostradamus corecte 1982-etern si vesnic[vernil cum am cerut].

    RăspundețiȘtergere
  32. a scris ,,notarul,,Foaie de mana la oameni la popi,,a mea parinti sot bunici mama strabunici mama 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  33. sint,,om tortionar,,1900-vesnic,coana M.R copil etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  34. faptele mele le au mama cu tata 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  35. sint Smaragda Nereea,,contabil cu functie UZPR,,aici sat 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  36. sint film laico bisericesc nazist in Buda 1900-vesnic si etern [17].

    RăspundețiȘtergere
  37. sint sportiva in,,oina,,1900-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  38. are tata comertul meu[17] 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  39. sintem ingropati,in cimitiru;,bogatilor de sat capela eu parinti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere